hír
A francia-szenegáli Mati Diop Dahomey című dokumentumfilmje kapta a legjobb filmnek járó Arany Medve-díjat a 74. Berlini Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbmagazin
Beültünk az illuminált Isabelle Huppert franciaóráira, és bár nem lettünk okosabbak, nagyon jól szórakoztunk, Gael García Bernal viszont hiába…
továbbmagazin
Olivier Assayas még a karanténhoz is meghozza a kedvünket, idősnek lenni Németországban és Iránban is ugyanúgy kiszolgáltatott és fájdalmas érzés, a…
továbbhír
A versenyfilmek között szerepel Rooney Mara főszereplésével a Manhattanben játszódó La Cocina és Gael García Bernallal az Another End című sci-fi…
továbbFriss
A food stylisttól a VR-szobáig – szakmai programok a Friss Húson
Harmincéves lett a Cirko-Gejzír mozi
Egyszer lesz látható a lengyel Tarantino történelmi kalandfilmje a hazai mozikban
Júniusban jön az ingyenes JFF Online Japán Filmfesztivál
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAdam / Három